[Peripècies austríaques] 21. Hola, em dic Mar i em perdo per Viena

En general tinc bon sentit de l'orientació, però de tant en tant, quan sóc a un lloc nou, la intuïció em falla. O, pitjor encara, a vegades em miro la ruta que he de seguir al Google Maps però, com que vaig de sobrada per la vida, no me'ls imprimeixo, em refio de la memòria (o, com a molt, d'anotacions del tipus "al carrer tal, girar") i, és clar, em perdo... I la meva religió em prohibeix demanar ajuda si no és un cas desesperat.

És per això que el primer cop que vaig decidir anar a peu fins al meu objectiu per estalviar-me el bitllet del tramvia, vaig acabar pagant perquè una mica més i arribo a l'altra punta de Viena. Resulta que la planificació urbanística de la capital austríaca tendeix a la circularitat (com la meva zona pèlvica, guaita!) i, sempre que pot, evita les quadrícules del tipus Pla Cerdà. I jo, que sóc una Nena Pija de l'Eixample, estic acostumada a pensar que, si un carrer fa baixada, deu anar cap al sud. Don't judge me...


A més, a Àustria tenen el bonic costum de canviar el nom als carrers a mig carrer. És una mica el que també passa al barri barceloní de Gràcia, per on també em perdo sovint (amb la diferència que, en aquest cas, busco un carrer que faci baixada fins que arribo a l'Eixample i allà ja em sé trobar). El meu punt de referència, de moment, és el metro, el mapa del qual em conec força bé. 

Però seria interessant que comencés a aprendre'm els noms dels carrers i les rutes a peu perquè em vaig fer un compte de CityBike, una mena de Bicing que té les bicicletes en bon estat. La inscripció em va costar 1€ i la primera hora de trajecte és gratis. El que jo no recordava, de quan hi havia estat fent el guiri, és que Viena té moltes pujades i baixades, així que, entre la bici i que visc en un quart sense ascensor, se m'estan posant unes cames... Si a això hi afegim els passejos involuntaris cada cop que em perdo, m'estic estalviant una pasta en gimnasos!

Ben aviat (o d'aquí a tres mesos, qui sap), més peripècies.


P.D.: Abans que ho pregunteu: sí, fa fred, especialment quan fa vent (que en sol fer molt). Però podria ser pitjor, no és el microclima salzburguès de la boira perpètua.

Comentaris

Entrades populars