divendres, 23 de setembre de 2011

[Peripècies austríaques] 3. "Ein Prosit, ein Prosit der Gemiatlichkeit!"

Avui és el meu tercer dia a Salzburg.

El viatge amb avió fins a Viena va ser tranquil i va transcórrer sense problemes. Vaig passar un parell d'hores a Viena, entre trens i metros i dinars al Vapiano, abans d'agafar un EC cap a Salzburg. El trajecte amb tren va durar unes tres hores, durant les quals vaig tenir temps de llegir, dormir, avorrir-me, dormir una altra miqueta, llegir més, i passar fred. Vaig agafar per primer cop un bus salzburguès de la Hauptbahnhof cap a casa meva (el bitllet senzill costa 1,90€, tant als busos com al tren per la "Salzburg Kernzone") i vaig conèixer la companya de pis, la Manuela. Contràriament al que pugui semblar pel nom, és austríaca, tot i que no és rossa ni té els ulls blaus, com manen els estereotips.

Dijous (és a dir, ahir) vaig dedicar el matí a arreglar quatre papers que em quedaven pendents (ara només me'n falta un), anar al banc, omplir la nevera i fer el guiri. Vaig fer una tarda de shopping a l'Europark, un centre comercial que hi ha als afores de Salzburg, i a l'Ikea, on vaig adquirir una tauleta de nit amb el nom gens apropiat de "Kullen". Espero que no es posi a brillar a mitja nit, perquè m'espantaré considerablement.

Al vespre, després de menjar alguna cosa (a poc a poc em vaig adaptant als horaris europeus), vaig quedar amb la Manuela per veure els focs artificials, perquè es veu que fan un festival per donar la benvinguda a la tardor, tipus Oktoberfest. Després vam anar a una carpa amb taules llargues i moooolta gent, també en la línia de l'Oktoberfest, i vam beure una cervesa mentre de fons la banda municipal, amb vestits regionals, tocava cançons que incitaven a la ingesta d'alcohol i a la diversió. M'ha quedat clar, en només dos dies, que em caldrà aprendre més dialecte aquí que a Saarbrücken (de fet, no vaig arribar a entendre mai el saarlandès).

Avui em disposo a trobar cursos de llengua per a estrangers i a muntar la tauleta de nit. La resta de dia serà una mica improvisada.


Twitter Goodreads