diumenge, 26 de desembre de 2010

Última setmana

Aquesta entrada la vaig començar per parlar de l'última setmana del màster, però l'aprofitaré per fer balanç del 2010 en aquesta última setmana de l'any (en la qual encara poden passar moltes coses) i de la dècada.

GENER
Primera ronda d'últims exàmens de llicenciatura! El gener normalment és un mes que se'm fa etern, i aquest 2010 no ha estat cap excepció.

FEBRER
El vaig començar amb un encostipat cortesia del Néstor i l'Edurne, dos nens (de 5 i 3 anys, respectivament) a qui vaig fer de cangur una setmana. Aquest encostipat li vaig encomanar a l'Albert durant la nostra escapada romàntica aventura sota zero a Cambrils. També vaig fer el meu primer concert com a solista.

MARÇ
Un mes complicat que vaig encetar plorant com una magdalena a la plaça Catalunya i vaig tancar plorant en un ICE entre Saarbrücken i París. I espero que els meus fills i néts mai sàpiguen que me'n vaig anar a fer el guiri per París amb un alemany de 35 anys que no coneixia de res però que era el meu company d'habitació i també viatjava sol.

ABRIL
No sé si París, la primavera, els dies més llargs, els de l'Ametsa Gazte, Sant Jordi, o què va ser que em va tornar l'esperança. Jo encara no ho sabia, però acabava de plantar la llavor del mal... i els quatre anys pesaven molt.

MAIG
Vint-i-dos anys. I els nervis se'm menjaven davant la perspectiva del meu últim mes a la facultat. Exàmens, entregues, presses...

JUNY
I finalment el 10 de juny vaig fer l'últim examen i el 18 de juny em vaig graduar. I vinga pagar coses, vinga pagar! Que si l'orla, que si el títol, que si l'expedient, que si el sopar... I al final l'estrés va sortir, i vaig explotar en el pitjor moment, visca! I ens en vam anar a fer Sant Joan a la terra de la Tramuntana, i vam viatjar fins a Ítaca.

JULIOL
Un mes de contradiccions: em vaig tornar a enamorar i per un seguit de mals entesos (que a data d'avui no estan resolts, i no perquè una servidora no ho hagi volgut), la gira a Alemanya, que amb tanta il·lusió vaig esperar durant tot el curs (era el meu únic incentiu per seguir al Cor Jove) va acabar sent desastrosa... i no precisament a nivell musical.
També a nivell "polític" va ser contradictori: qui no recorda el cap de setmana de la manifestació contra les retallades de l'Estatut seguida de la victòria de la selecció espanyola al Mundial de Sudàfrica?

AGOST
Mes de viatges: de la calorosa Barcelona a la cremada Rússia i cap a la pluja berlinesa, amb escala a Riga (Octània), i tornar. Amb una companyia immillorable, en tots dos casos!

SETEMBRE
Ja ho diu el Corte Inglés: volver a empezaaaaaaaar! Vaig tornar al Cor Jove (decisió que alguns encara em qüestionen, entre els quals m'incloc en moments de debilitat); vaig tornar a la uni, prematriculada del master en Traductologia i Estudis Interculturals; vaig tornar al consell d'estudiants... I, després de tres anys, vaig tornar a celebrar la Mercè! I per fi, el 21 de setembre (al cel sies) em va arribar el p*** paquet d'Alemanya.

OCTUBRE
Vam començar el curs pròpiament. Vam fer quatre anys i mig mentre jo era a Cantonigròs de cap de setmana de treball i l'Albert, a Palamós fent un concert. En realitat és una situació força normal per a nosaltres. Vam descobrir que el 3 d'octubre és el dia de la ironia, a més a més del Tag der Deutschen Einheit. I vam anar a passar la ITV del meu cotxe vell i atrotinat de 5a mà!! Viscaaa!

NOVEMBRE
Vaig anar a cantar a la consagració de la Sagrada Família del Papa Ratzi(nger Z) (espero que tanta blasfèmia en un sintagma nominal no em mereixi un càstig exemplar en l'estil del d'Étienne Dolet...). En un registre completament diferent, vam descobrir el lloc on anirem cada cap de setmana quan siguem rics. Vam votar el nou president de la Generalitat, i vam veure com el Barça de Guardiola li passava la maneta per la cara al Madrid de Mourinho.

DESEMBRE
Sobre el paper quedava molt maco que el dijous 9, immediatament després del pont aqueducte de la Constitució i la Immaculada (no li poden buscar un nom més curt?) no tinguéssim classe. Volia anar-me'n de viatge, però m'alegro de no haver comprat cap vol perquè m'hauria quedat a terra per cortesia dels control·ladors aeris. De totes maneres, ha estat un mes una mica estressant, entre acabar TOTS els treballs del màster i assajos del concert de Sant Esteve (que podeu veure per TV3 a les 19h, com cada any). Per primer cop (que jo sàpiga) des que sóc al Cor Jove, m'han nominat per a un premi de Miss i Mister Cor Jove... que no m'explico: tira-canyes, jo? (En qualsevol cas, me les tiren, jo no les tiro -gairebé- mai!).



No ha estat un mal any, en general, malgrat aquest final una mica abrupte i apressat. Naturalment, com era d'esperar, m'he posat malalta un cop han començat les vacances i m'he relaxat. Espero que sigui una senyal que el 2011 serà encara millor (però pel que fa a la intensitat, el 2010 ha deixat el llistó altíssim!).


BONES FESTES A TOTS
I BON ANY NOU 2011!

¡Felices fiestas a todos y feliz año nuevo 2011!
Happy holidays everybody and happy new year 2011!
Ich wünche ihr alle frohe Weihnachten und ein gutes neues Jahr 2011!
с нобым годом 2011!





[Should anyone require a translation, I'm feeling generous: e-mail me and get it for free!
]

Twitter Goodreads