dijous, 6 de maig de 2010

Fer-se gran

Dilluns que ve és el meu aniversari i faré els "dos patitos" (¬¬).

Aquest any el meu aniversari ha vingut molt de sobte i, com fa sis anys, amb notícies gens esperançadores.

La veritat és que no em ve gens de gust que sigui el 10 de maig. Gens. Fa anys que aquest dia ha perdut una gran part de la importància que havia tingut en altres temps i, sobretot, no és un dia especialment memorable.

Quan ets petit esperes aquest dia amb molta il·lusió, especialment en les edats més assenyalades: els 10 anys, els 15, els 16, els 18... fins i tot els 20 em van fer il·lusió, no sé ben bé per què.

Perquè estic viva, suposo. Perquè estic viva mentre altres moren en vida. I uns tercers no fan res per evitar-ho, sinó al contrari.

El món està mal repartit, no trobeu?

Així doncs, en comptes de sofrir la "crisi dels X anys", no puc sinó alegrar-me de complir un any més i desitjar allò que diu la cançó, que sigui "per molts anys".

Però si ha de ser així, que no sigui simplement mantenir els òrgans vitals en funcionament: això sí que no, això no és vida.

Twitter Goodreads