dilluns, 29 de setembre de 2008

els límits literaris d'Europa

Aquesta tarda me l'he passada entre llibreries, per allò que els coles sempre demanen més llibres de lectura dels que ja havien inclòs a la llista aquella que donen abans de començar el curs.

Com que, entre nosaltres, la meva pressa és relativa aquests dies, m'he permès el luxe de xafardejar pels prestatges de temes especialitzats i les guies de viatges.

Ho plantejo com un luxe perquè normalment el meu acte de comprar llibres normalment és com un polvo ràpid: vas al que vas, amb presses, i no l'assaboreixes. No sempre em puc plantejar de passar dues hores passejant lentament entre els prestatges, llegint les contraportades de tots aquells llibres que em criden l'atenció.

Però no és d'això de què volia parlar. El cas és que avui ha estat un d'aquests dies que m'he autoregalat un moment de contemplació a les guies de viatges.

Resulta que tenim en projecte un viatge a Ucraïna, un país del qual jo, personalment, en sé més aviat poca cosa. Què millor, doncs, que xafardejar una guia de viatges?

A l'Abacus del carrer Balmes m'he endut la primera desil·lusió quan he vist la poca varietat de guies que hi havia. Això sí, si algú tenia pensat de fer un viatge a Roma o Grècia, aneu-hi, perquè sembla que alguna distribuïdora les regala o vés a saber.

La qüestió és que, per motius que ara no vénen al cas, havia d'anar a la FNAC, i la carn és molt dèbil. Un cop he aconseguit acomplir la meva missió a la FNAC, m'he recreat visualment. Confesso que la secció de literatura estrangera se'm queda molt petita (sobretot tenint en compte que abans d'anar a l'Abacus he estat a la Come In) i que ara que no hi ha butaques no té tanta gràcia anar a llegir manga de gorra.

I, finalment, hi he arribat. La secció de viatges i turisme. Una secció que, en el cas de la FNAC de l'Illa, té un significat per a mi que tampoc ve al cas de res ara mateix (per als curiosos: és tan simple com que allà he comprat totes les guies de viatge que tenim a casa... és això, ja està... sento tenir tan poc de misteri).

Aquella secció està estructurada en diversos prestatges, els quals estan dividits per seccions: guies d'Espanya, guies d'Europa, guies d'Amèrica i guies d'Àsia, d' Àfrica i d'Oceania (sí, aquesta última secció tota barrejada).

La Mar, tota feliç, se'n va cap a les guies d'Europa i, saltant-se a la torera els països mediterranis i les penínsules bàltiques, s'endinsa cap a Rússia, Sèrbia, Turquia... Caribe.

Com que Caribe? Alguna cosa no quadra. Repasso mentalment l'alfabet, per si de cas, que mai se sap (amb això de la LOGSE...); intento situar geogràficament Ucraïna... sí, al costat de Rússia, per tant no està amb les penínsules bàltiques... Ucraïna s'escriu amb u en anglès i/o francès? Sembla que sí... Torno a fer una passada pel prestatge: Rússia, Sèrbia, Turquia... Caribe.

Res. Ni una trista guia d'Ucraïna.

Segon recurs, que la Mar és una dona de recursos! Fes una ullada per les guies de Rússia, a veure si sona la flauta. Quina flauta? Que el mur de Berlín va caure fa gairebé 20 anys i la URSS es va dissoldre, home...

En definitiva: que Sant Google m'empari en la meva recerca d'informació sobre aquest país eslau al qual pensem fer una visiteta quan hi faci una mica menys de fred.

5 consultes:

Laura rus ha dit...

aquesta mateixa situació m'ha passat a mi durant les meves últimes visites a llibreries (en les dues últimes setmanes, dues o tres vegades).

i és el segon país més gran d'Europa. Sortirà Montenegro?

I Sant Marino?

... el Vaticà segur que sí.


Petonsss

Martí ha dit...

Et demanaria que em portessis una trena de la Iulia Tymoshenko... però millor dir directament: Ucraïna??, mira que hi ha llocs on anar...!! (Moldàvia per exemple).

nerina ha dit...

el Vaticà l'inclouen dins de Roma... seria molt dur que hi hagués una guia només per al Vaticà... o.o

Maecea ha dit...

ome... els veig molt capaços de fer una guia només per al Vaticà... O.o
això si... les de ucraïna millor que ens les pintem a l'oli (ome...ens podria quedar xula i tot, no??? xDD)

petoooooooooons!!!!!!!!!!!
nus veiem demà a Can Pei :P

Mar ha dit...

no em tempteu, ni de pintar una guia a l'oli ni d'anar a Moldàvia... xD

Twitter Goodreads