diumenge, 29 de juny de 2008

Tinc por

No puc fingir que tot va bé. M'he quedat sense forces per posar-me un somriure als llavis i fer com si no passés res. I, el que és pitjor, ja no em puc enganyar més a mi mateixa. S'ha acabat de viure a la cova, però ara que veig la llum em fa mal als ulls i, de retruc, a tot el cos.
He despertat d'un somni i estic tenint topades estrepitoses amb la realitat, i no em queda clar el límit entre la ficció i això que en diuen "món real". M'he adonat que havia tornat al meu refugi de fantasia, on ningú em podia fer mal i els bons guanyaven sempre.
M'espanta el que veig a l'horitzó, perquè, encara que estigui deformat per les pors i el que diu l'altra gent, està més a prop que no em penso i no és tan bucòlic ni idealitzat com hauria de semblar-me. Tinc por de marxar creient que tinc un seguit de coses a la butxaca i tornar per adonar-me que no les hi havia tingut mai, que només era una il·lusió.
Fa molt de temps, massa i tot, que tinc aquesta por. I per més que m'intenti convèncer que només són cabòries meves, s'estan tornant reals.

1 consultes:

Martí ha dit...

Sempre ens fa mal veure com el nostre món de fantasia s'esmicola contra el paviment de la realitat com una joguina de vidre que hem enllardat massa.
Què hem de fer, doncs? Quedar-nos amb la fantasia onírica que no ens durà enlloc tret del no-lloc de la mentida? o assumir aquesta realitat que ens fa mal per haver destruit aquella nostra mentida?
Mira, el que cal fer és destruir-ho tot.
No, això no és pessimista, ni nihilista, tot el contrari, i et diré perquè. Perquè aquesta realitat que et fa tant de mal, en el fons, també n'és una de fantasia, com tot, i aquesta llum una mera il·lusió...destrueix-la també. I això no vol dir quedar-te en la teva de fantasia, perquè en destruir el món real, com deia Nietzsche, també hem destruit l'aparent.
I què ens queda? ens queda TOT, i la tranquilitat d'un esperit alliberat que ha après a veure el món des d'una perspectiva superior, alliberada de l'esclavatge d'aquestes dicotomies.
Què importa el que és real o no! Avança pel món com una ànima lliure i limita't a actuar.

Twitter Goodreads